Hemmaträning på 25 min!

Jag tror vi alla kan gissa oss till den vanligaste ursäkten för utebliven träning.. Ja du gissar rätt. JAG HAR INTE TID… måste det ta sån tid då? Jag är inne i en ganska stressad period och behöver då träningen mer än allt annat. MEN jag är absolut inte bättre än någon annan och vill också gärna ta till ursäkten om att inte ha tid när det kör ihop sig. Vid dessa tillfällen försöker jag att ha en plan B, en plan som inte tar så mycket tid. Då är hemmaträning väldigt effektivt och idag tänkte jag bjuda er på ett pass jag körde ikväll på vardagsrumsgolvet med en stol, ett par hantlar och en yogamatta. Det tog 25 min så hörni.. Träning måste inte alls ta tid!! 25 min har vi nog alla över om vi rannsakar oss själva..

20 thrusters med hantlar (knäböj med hantelpress), 20 utfall/ben (håll hantlar i händerna för extra vikt), 15 axelpress alt hantelflyes axel, 15 armhävningar (tå el knä), 20 höftlyft m fötter på stol (lyft och sträck ett ben för tyngre), 15 dips på stol, 15 fällkniv. Kör detta utan att vila mellan övningarna och upprepa tre varv med en min vila mellan varven. Enkel träning för stora delar av kroppen. Både styrka och lite flås!!

image

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *